orrstent orvostechinkai eszköz

orrstent orvostechinkai eszköz

Alaxo.hu » Jogi Nyilatkozat


Felhasználási feltételek, Jogi nyilatkozat

A weboldal használata elõtt, kérem olvassa el az alábbi felhasználási feltételeket.

1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A https://www.alaxo.hu címen található webáruházat a Webprosper Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelõsségû Társaság, Cégjegyzékszám: 07-09-018628, Adószám: 22737317-2-07; e-mail: info@alaxo.hu; telefonszám: + 36 1 ,) üzemelteti.

A Webprosper kft., mint https://www.alaxo.hu weboldal és webáruház üzemeltetõje fenntartja jogát a jelen Általános Szerzõdési Feltételek egyoldalú módosítására. A módosításról rövid felhívás formájában tájékoztatja a regisztrált felhasználókat, amelyet hírlevél vagy valamennyi felhasználónak a Partneri fiókjában megadott e-mail címre küldött értesítés tartalmazhat. Ilyen esetekben az Általános Szerzõdési Feltételek módosított változata megjelenik az oldalon.

Az alábbi fogalmak a jelen ÁSZF-ben a következõk szerint értelmezendõk:

Weboldal: https://www.alaxo.hu található online kereskedelmi áruház.

Eladó/Szolgáltató: a https://www.alaxo.hu weboldal üzemeltetetõje.

Felhasználó: az a 16. életévét betöltött természetes személy vagy jogi személy, aki az https://www.alaxo.hu oldal tartalmához hozzáfér.

Ügyfél: az a Felhasználó, aki az https://www.alaxo.hu oldalon regisztrál, partneri fiókkal rendelkezik (a továbbiakban: Partneri fiók) – elfogadva ezáltal az Általános Szerzõdései Feltételeket. Természetes személyek esetén a regisztráció  feltétele a 16. életév betöltése.

Vevõ vagy Vásárló illetve Fogyasztó: az az Ügyfél, aki a weboldalon a Partneri fiókon keresztül megrendelést adott le. Természetes személy esetén feltétel a 16. életévét betöltötte.

Partneri fiók: az Ügyfél az https://www.alaxo.hu oldalon regisztráció útján Partneri fiókot hozhat létre, neve, e-mail címe, számlázási és szállítási adatok, telefonszám valamint a jelszó megadásával. 

A Partneri fiók menüpontokba szedve tartalmazza az Ügyfél által a regisztráció során és a megrendelése(i) leadásakor megadott adatokat, információkat, valamint a megrendeléshez kapcsolódó releváns dokumentumokat.

A Felhasználó a regisztráció során és az Ügyfél a megrendelés leadásakor köteles valós adatokat megadni. A Felhasználó felelõs azért, hogy az általa megadott adatok megfelelnek a valóságnak, illetve a teljesség és az idõszerûség követelményének. Amennyiben az eladó tudomására jut, hogy a Felhasználó/Ügyfél által megadott adatok köre nem valós elemeket (is) tartalmaz, jogosult az Ügyfél Partneri fiókjához való hozzáférését korlátozni, illetve az Ügyfelet a weboldal használatából kizárni. Az eladó jogosult az Ügyfél Partneri fiókjához való hozzáférését korlátozni, illetve az Ügyfelet a weboldal használatából kizárni abban az esetben is, ha az Ügyfél visszaélésszerûen használja a weboldalt illetve annak a szolgáltatásait. A weboldal visszaélésszerû használatának minõsül például, ha az Ügyfél több termékre rendelést ad le, ám azokat önhibájából, szándékosan a termékek kézbesítése során, vagy azok átvételi helyre történõ megérkezését követõen nem veszi át.

Kosár: A Vásárló/Felhasználó Partneri fiókjának az a része, ahova a Vásárló/Felhasználó elhelyezheti azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amelyeket meg kíván vásárolni az elhelyezés pillanatában vagy egy késõbbi idõpontban.

Termék: minden olyan, a Weboldalon értékesítésre szánt birtokba vehetõ forgalomképes ingó dolog, mely a Szerzõdés tárgyát képezi, és amely vonatkozásában az Ügyfél a Weboldalon a megrendelését leadhatja.

Szerzõdés: az Eladó és a Vásárló között a Weboldalon megjelenített termékek és szolgáltatások értékesítése/megvásárlása tárgyában a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint, az Eladó és a Vásárló egyidejû fizikai jelenléte nélkül jön létre. A szerzõdéskötés nyelve: magyar.

Jótállás: A fogyasztó, mint vásárló és a vállalkozás, mint eladó között kötött szerzõdések esetén a Polgári Törvénykönyv szerinti,

a) a szerzõdés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerzõdés megfelelõ teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenõen vagy annak hiányában önként vállal, valamint

b) a jogszabályon alapuló kötelezõ jótállás.

Tartalom:

  • minden olyan adat és/vagy információ (beleértve kép, ábra, logó, grafikai elem, videó, fájl, szöveg, dizájn), amely a Weboldalon látható és hozzáférhetõ;
  • minden olyan e-mail és/vagy egyéb üzenet által tartalmazott adat és/vagy információ, amelyet az Eladó a Felhasználónak elektronikus kommunikációs eszközön keresztül küld;
  • az Eladóval partneri kapcsolatban álló harmadik félre, valamint az általa nyújtott szolgáltatásra (különösen, de nem kizárólagosan: futárszolgálat) vonatkozó adatok, információk, árak;

Hírlevél: elektronikus úton (e-mail, SMS) a weboldal által a hírlevél-szolgáltatásra feliratkozott Felhasználóknak/Ügyfélnek idõszakosan küldött kereskedelmi üzenet, kommunikáció, amely a weboldalt érintõ változásokról/újdonságokról, a weboldalon megjelenített Termékekrõl és/vagy az Eladó által adott idõszakban szervezett/vállalt promóciókról, kedvezményekrõl tájékoztat és nyújt információt;

Kosár tartalma: egy Megrendelésben megrendelni kívánt Termékek vételárának összege, amely adott esetben a megrendelés végén csökkentésre kerül az Ügyfél által felhasznált/igénybe vett kupon -felhasználói fiókkal rendelkezõ Vásárló esetében a felhasznált pontok – forintban kifejezett összegével, növelve azonban a postaköltséggel illetve a házhoz szállítás költségével, azaz az Ügyfél által a Megrendelés leadását követõen az adott Eladó részére fizetendõ végösszeg.

Kosárérték: A kosárban lévõ termékek engedménnyel csökkentett bruttó vételára.

Hozzászólás: a terméklapon megjelenített vélemény vagy megjegyzés.

2. MEGRENDELÉS

A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzõit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülõ használati utasítás tartalmazza. Ha a Vásárló nem kapná kézhez, a termékkel együtt a kötelezõ használati utasítást, azt kérjük haladéktalanul jelezze ügyfélszolgálatunkon. Az eladó szerzõdésszerû teljesítésének minõsül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezõbb, elõnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik.

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az a mindenkor hatályos általános forgalmi adót már tartalmazza. Kedvezményes termék esetében megjelenik a vételár, az eredeti vételár és a kedvezménnyel csökkentett vételár, valamint a kedvezmény mértéke. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

A Weboldalról megrendelhetõ termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejûleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezõtlenül nem befolyásolja.

A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenõ adatok (termékek ára, elérhetõsége, leírása, stb.) a lehetõ legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0.- vagy 1.-Ft-os ár nem minõsül ajánlattételre való felhívásnak. Szintén nem minõsül ajánlattételre való felhívásnak, amennyiben a vásárláskori piaci viszonylathoz képest az adott termék vonatkozásában irreálisan alacsony ár kerül feltüntetésre. Kivételt képeznek ez alól az akciók keretében meghirdetett ajándéktermékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzõit. Az esetlegesen elõforduló hibákért a Szolgáltató felelõsségére a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések irányadóak.

A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat az eladó elektronikus úton küldi el a Vevõ részére. A webáruházban kínált termékek megvásárlása a http://admin.alaxo.hu/termekek oldalon tekinthetõ mg.

A partner a partneri fiókban, az Alaxo Vásárlás menüpont alatt tud új rendelést rögzíteni, a megrendelû ûrlap segítségével. A rendelés során ki kell választani a terméket és a belõle kért darabszámot, illetve páciensek esetén meg kell adnia a szállítási és számlázási címet. Orvos esetén, csak a szállítási címet kell megadni, a számlázási cím a szerzõdésben rögzített név és cím lesz. A megrendelõ ûrlapban kell megadni a fizetési módot is.

A visszaigazolás minden esetben tartalmazza a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, termékmegnevezést, cikkszámot, darabszámot, megrendelõ nevét, e-mail címét, telefonszámát, rendelésszámát. Amennyiben a visszaigazolás – mely tartalmazza a megrendelés feltételeit - nem érkezik meg a fent hivatkozott határidõn belül, a vevõ mentesül az ajánlati kötöttség alól. A rendelés leadása elõtt a Vevõnek van lehetõsége a regisztrációkor megadott adatok módosítására a módosult adatok felülírásával és rögzítésével.

Ha az eladó a leadott megrendelést azért nem teljesíti, mert az adott termék nem áll rendelkezésre, köteles errõl a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésõbb harminc napon belül visszatéríteni.

A kiszállítás folyamatáról a csomagküldõ szolgálat fog folyamatos tájékoztatást adni a megadott e-mail címen vagy telefonszámon. Amennyiben a rendelés teljesítésével kapcsolatban bármi probléma merülne fel, az ügyintézõ a vevõt azonnal keresi telefonon.

A szerzõdés nyelve magyar. A megrendelés tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhetõ, visszakereshetõ. Az iktatási szám minden esetben a megrendelés azonosítószáma. A weboldalon az árak forintban értendõk, az áfát tartalmazzák

E visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részérõl a Vevõ által tett ajánlat elfogadásának minõsül, mellyel érvényes szerzõdés jön létre Szolgáltató és a Vevõ között.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerzõdésnek minõsül, amelyre a polgári törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggõ szolgáltatások egyes kérdéseirõl szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerzõdés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzõdések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem elõtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A hatályos jogszabályok értelmében tilos Magyarországon 18. életévet be nem töltött személy részére alkohol- valamint szexuális tartalmú terméket értékesíteni. Amennyiben a Vevõ a regisztráció során megadta születési évét, úgy alkohol- vagy szexuális tartalmú termék megrendelése esetén azt a Szolgáltató érvényes nyilatkozatnak tekinti a tekintetben, hogy jogosult-e a Vevõ részére a megrendelt termék értékesítésére. Ellenkezõ esetben a Vevõnek az adott termék megrendelésekor külön nyilatkozatot kell kitöltenie életkorára vonatkozólag.

A Vevõ teljes körû szavatosságot vállal az elõzõ bekezdésben hivatkozott, a regisztrációkor megadott felhasználói adatok valóságtartalmáért. Amennyiben utóbb kiderül, hogy az általa megadott adatok bármelyike, így különösen alkohol- vagy szexuális tartalmú termék megrendelése esetén a Vevõ által megadott életkor nem felelt meg a valóságnak, és ebbõl a Szolgáltatót bármilyen kár éri illetõleg a Szolgáltatóval szemben bármilyen joghátrányt érvényesítenek, a Vevõ köteles a Szolgáltatóval szemben maradéktalanul helytállni, és a Szolgáltató fenntartja jogát, hogy a Vevõvel szemben kártérítési igényt érvényesítsen.

Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a vásárolt termékek mellé akciók keretében ajándék terméket adjon vásárlói számára. Az ajándék termék vonatkozásában díjfizetési kötelezettsége a vásárlónak nem keletkezik, a szállítási súlyhatár esetében az ajándék termék súlya figyelmen kívül hagyandó.

3. ÁRUSZÁLLÍTÁS MÓDJA, IDEJE, KÖLTSÉGE

A megrendelt termékek esetében az alábbi szállítási mód választható:

3.1. Kiszállítás futárral

A „Kiszállítás futárral” kiszállítási mód választása esetén a GLS futárszolgálata viszi el a rendelést a megadott szállítási címre.

Házhoz szállítás esetén a súlyhatár 40 kg.

3.2. Posta / MOL pont

Ezen kiszállítási mód választása esetén a Magyar Posta Zrt. (MPL) a kiválaszott Mol töltõállomásra, Coop üzletbe vagy a Magyar Posta Zrt. csomagautomatájába viszi a csomagot.

PostaPont kiszállítási mód választása esetén a súlyhatár 20 kg.

3.3. GLS csomagpont

Ezen kiszállítási mód választása esetén a GLS futárszolgálat a kiválaszott GLS csomagpontra vagy  csomagautomatába viszi a csomagot.

GLS csomagpont kiszállítási mód választása esetén a súlyhatár 20 kg.

3.4. Személyes átvétel

A vásárlónak a megrendelt termék személyes átvételére is lehetõsége van, a vásárló által kiválasztott címen.

Személyes átvétel esetén nincs súlyhatár.

Házhoz szállítás mód választása esetén a GLS futárszolgálata szállít Magyarország határain belül, várhatóan a rendelés leadását követõ 2 munkanapon belül.

PostaPont szállítási mód választása esetén a Magyar Posta Zrt. futárszolgálata szállít Magyarország határain belül, várhatóan a rendelés leadását követõ 2 munkanapon belül, a PostaPont szállítási mód szabályainak megfelelõen.

Személyes átvétel esetén a megrendelt termék átvételére várhatóan a rendelés leadását követõ 3 munkanapon belül sor kerül.

A szállítási díj Kiszállítás Futárral, PostaPont és GLS pont esetén is egységesen 990 ft, 25.000 forintos vásárlási kosárérték alatt. Ezen kosárérték felett, a szállítási díj 0 forint.

Kiszállítás esetén utánvétes fizetésre vagy online bankkártyás fizetésre van lehetõség a Barion elektronikus felületen keresztül. Utánvétes fizetés esetén az áru átvételekor a futárnak kell a megrendelt termékek ellenértékét fizetni készpénzben vagy bankkártyával. Utánvétes fizetésnél a vásárolt termék ellenértékét, egy összegben a csomag kiszállításakor, a kézbesítõ futártól vagy PostaPont szolgáltatás esetén a megjelölt helyen történõ átvétel elõtt kell megfizetni.

Személyes átvételnél kizárólag készpénzes fizetésre van lehetõsége.

A Barion felületén történõ online bankkártyás fizetés választásával elfogadja, hogy a Webprosper Kft. felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerüljenek az Barion Payment Zrt. (1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.), mint adatkezelõ részére.

A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.

Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történõ ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.

Személyes átvétel esetén a megrendelt termékeket a „Rendelés átvehetõ” tárgyú e-mail küldési idõpontjától számítva 24 órán belül már át lehet átvenni a vásárló által kiválasztott címen.

A termék átvételekor (személyes átvételi ponton, kiszállítás során a futártól történõ átvételnél) az Eladó a Vásárló részére a vásárlás igazolására, papíralapú számlát ad.

Az Eladó minden tõle telhetõt megtesz annak érdekében, hogy a vásárlók által megrendelt termékeket a megrendelésben rögzített határidõn belül leszállítsa. Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, az Eladó errõl haladéktalanul tájékoztatást küld. Eladó azonban nem vállal felelõsséget a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (GLS) és a Magyar Posta Zrt. (MPL) részére felróható késedelem miatt.

4. REGISZTRÁCIÓ

Vásárlás kizárólag regisztrációval lehetséges. Kérjük ügyeljen az adatok pontos megadására, hogy a teljesítés/kiszállítás zökkenõmentesen történhessen. Az Ügyfél a Weboldalon történõ regisztráció során kijelenti, hogy jelen ÁSZF feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethetõ szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemû felelõsség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelõsség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetõvé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló személyként kezel. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történõ megváltoztatásából eredõ kárért, hibáért semminemû felelõsség nem terheli.

5. REGISZTRÁCIÓ TÖRLÉSE

Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor törölni. Az erre vonatkozó üzenet megérkezését követõen a Szolgáltató – teljesített rendelés esetén - köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törlésérõl. A Ügyfél felhasználói adatai a törlést követõen azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerbõl; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megõrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését, melyekre az adatvédelmi tájékoztatóban foglaltak az irányadóak. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az Ügyfél a felelõs. Amennyiben Ügyfél tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhetõ, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejûleg értesíteni a Szolgáltatót.

Ügyfél vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok idõszerûek, teljesek és a valóságnak megfelelõek legyenek.

6. A TERMÉKEK FELETTI TULAJDONJOG ÁTSZÁLLÁSA

A Termékek feletti tulajdonjog a Termék átvételekor száll át a Vásárlóra, amennyiben a Vásárló Termék vételárát hiánytalanul megfizette.

7. ELÁLLÁS, TERMÉKEK/SZOLGÁLTATÁSOK, AMELYEKRE NEM BIZTOSÍTOTT AZ ELÁLLÁS JOGA

A fogyasztónak minõsülõ Vásárlónak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerzõdések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) foglaltak alapján 14 napon belül lehetõsége van a szerzõdéstõl elállni az alábbiakban rögzítettek szerint.

Amennyiben a vevõ rendelését véletlenül vagy tévedésbõl adta le, a hibás rendelés leadást követõen ügyfélszolgálatunkon még szállítás elõtt minden következmény nélkül lemondhatja.

Kormányrendelet alapján a Vevõt (ha fogyasztónak minõsül) elállási jog (a termék visszaküldésének joga) illeti meg. A Vevõ elállási jogát a szerzõdés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti idõszakban is gyakorolhatja. A Vásárló ezt a jogot néhány kivételtõl eltekintve minden esetben, indokolás nélkül gyakorolhatja.

Kézhezvétel (termék átvételének) idõpontja átvevõponti átvétel esetében a rendelés átvételének idõpontja, házhoz szállítás esetében a futártól történõ átvétel idõpontja, PostaPont szállítás esetén a megadott helyszínen történõ átvétel idõpontja. Ezek átvevõponti blokkal/számlával, ill. a futártól kapott nyugtával bizonyíthatóak. Személyes átvételi mód nem zárja ki az elállási jog érvényesítését.

Elállás esetén a Vevõ a terméket jogosult személyesen visszaszolgáltatni a Szolgáltató lentebb meghatározott címére vagy választása szerint saját költségén küldi vissza a lenti címre, és haladéktalanul, de legkésõbb a termék(ek) visszaérkezésétõl számított 14 napon belül visszatérítjük a visszaküldött termék(ek) vételárát, valamint az esetlegesen felmerült egyéb, a vásárlással kapcsolatos költségeket. Szállítási díjat a teljes rendeléstõl való elállás esetén térítünk vissza. Elállás esetén a vásárlót kizárólag a termék visszaküldésének költsége terheli. Expressz kiszállítás esetén a normál árú házhoz szállítási díjat térítjük vissza. A termék(ek) vételárát és a szállítási költséget (illetõleg a vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett összeget) csak akkor áll módunkban visszatéríteni, ha a vásárló a terméke(ke)t visszaszolgáltatta vagy kétséget kizáróan igazolta, hogy az(oka)t az elállási szándék bejelentésétõl számított 14 napon belül visszaküldte: a kettõ közül a korábbi idõpontot vesszük figyelembe.

A visszaküldött termék átvételi címe:
2030 Érd, Diósdi út 40.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal azonos fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vevõ más fizetési mód alkalmazásához kifejezett belegyezését adta. Más visszatérítési mód alkalmazása esetén a Vevõt semmilyen többletköltség nem terheli.

Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetõségünk.

A Vevõ elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen olyan nem elõre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elõ, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelmûen a vásárló személyére szabtak (pl. fotókönyv, gravírozás);

  • romlandó vagy minõségét rövid ideig megõrzõ termék tekintetében;
  • Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követõ felbontása után nem küldhetõ vissza; Az Alaxo termékek ebbe a csoportba tartoznak. Kérem vegye figyelembe, hogy miután az Alaxo termék csomagolását kibontotta, annak vételárát visszatéríteni már nem tudjuk.
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követõen elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követõen a vásárló a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és idõszaki lap tekintetében (az elõfizetéses szerzõdések kivételével)
  • A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a vásárló kifejezett, elõzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a vásárló e beleegyezésével egyidejûleg nyilatkozott annak tudomásul vételérõl, hogy a teljesítés megkezdését követõen elveszíti elállási / felmondási jogát.

Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerû használatából fakadó károk megtérítését.

Az elállási jog az Eladóval szemben illeti meg a fogyasztónak minõsülõ Vásárlót, azaz azzal szemben, akitõl a terméket vásárolta.

Ha a Vevõ webáruházunkban szolgáltatás nyújtására irányuló szerzõdést kötött, elállás helyett felmondásra jogosult. Felmondási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerzõdés esetében a szerzõdés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. Felmondási jogát nem gyakorolhatja szolgáltatás nyújtására irányuló szerzõdés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követõen, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, elõzetes beleegyezésével kezdte meg, és tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követõen felmondási jogát elveszíti.

Az eladó fenntartja a jogot, hogy az egy felhasználó által jelentõs számban és/ vagy több alkalommal vagy rendszeresen visszaküldött termékek közül egy vagy több termék vonatkozásában a visszaküldött termék(ek) befogadását elutasítsa, amennyiben a 30 napos termék-visszaküldés szolgáltatással történõ visszaélést észlel, vagy alapos gyanú merül fel a 30 napos termék- visszaküldéssel való visszaélést illetõen. Az eladó ilyen esetekben vizsgálatot kezdeményezhet, és amennyiben szükségesnek látja, az illetékes hatóságok felé továbbítja az ügyet.

8. FELELÕSSÉG

Az Eladó nem vonható felelõsségre a Vásárlót vagy bármely harmadik félt érintõ semminemû kárért, amely az Eladó szerzõdéses kötelezettségének teljesítésébõl fakad. Az Eladó nem felelõs semmilyen kárért, amely a Termékek használatából ered.

9. KELLÉKSZAVATOSSÁG

A megrendelt termékek hibája esetén a Vevõ a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a Vevõ kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevõ a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerzõdéstõl, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fûzõdõ érdeke megszûnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevõ kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevõ a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A Vevõ köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésõbb a hiba felfedezésétõl számított 2 hónapon belül közölni. A szerzõdés teljesítésétõl számított 2 éves elévülési határidõn túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti. A teljesítéstõl számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstõl számított 6 hónap leteltét követõen azonban már a Vevõ köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés idõpontjában megvolt.

Kellékszavatosság helyett a Vevõ a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevõ kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minõségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Vevõnek kell bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthetõ. A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt felismerhetõ; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendõ egy okot bizonyítania.

Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetõ.

10. JÓTÁLLÁS

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtõl számított 1 éven belül jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minõsül). A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Jótállási igényét a Vevõ a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtõl számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket kicseréljük ha a meghibásodás a rendeltetésszerû használatot akadályozza (ha a termék a Szolgáltató üzletében / raktárában rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy a kijavítás, illetõleg a kicserélés 15 napon belül sor kerüljön. Kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett garanciális szerviznél (javítószolgálatnál) közvetlenül is érvényesítheti. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a Vevõt a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthetõ jogosultságaitól függetlenül megilletik.

11. SZELLEMI TULAJDON

A Tartalom a jelen ÁSZF-ben foglalt meghatározásának megfelelõen magába foglalja különösen, de nem kizárólagosan a Weboldalon feltüntetett logókat, grafikai elemeket, kereskedelmi védjegyeket, képeket, videókat, animációkat, multimédia szövegeket és/vagy bármely egyéb tartalmat. Mindez kifejezetten az eladó tulajdonát képezi és az ezzel kapcsolatban minden jogát fenntartja.

A Felhasználó/ Ügyfél/Vásárló a Tartalmat, illetve annak egy részét kizárólag személyes felhasználás céljából töltheti le, másolhatja, illetve használhatja a jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban. A személyes felhasználáson túl a Felhasználó/Ügyfél/Vevõ– az eladó kifejezett, írásos hozzájárulása nélkül – nem jogosult a Tartalmat másolni, terjeszteni, közölni, harmadik félnek átküldeni, módosítani és/vagy más módon megváltoztatni, felhasználni, illetve az eredetitõl eltérõ bármely más kontextusba helyezni.

Bármely Tartalom, amelyhez a Ügyfélnek/Vevõnek hozzáférése van, vagy ahhoz hozzáférést nyer bármely eszköz révén, a jelen ÁSZF hatálya alá tartozik.

12. TITOKTARTÁS

A Vevõ/Ügyfél által az Eladónak szolgáltatott bármely jellegû információt az Eladó bizalmasan kezeli, azt csak jelen ÁSZF-ben rögzítettekkel összhangban oszthatja meg harmadik személyekkel.

A Vevõ/Ügyfél a Megrendelés/Szerzõdés vonatkozásában nem ad semmilyen nyilvános nyilatkozatot harmadik személyek részére az Eladó elõzetesen adott írásos hozzájárulás nélkül.

Azzal, hogy az Ügyfél/Vevõ információkat és adatokat közöl a Weboldalon, biztosítja az Eladónak az azokhoz való korlátlan és visszavonhatatlan hozzáférését, továbbá ezen információk vagy adatok feletti használati, másolási, módosítási, átküldési és terjesztési jogot. Ugyanakkor az Ügyfél/Vevõ egyetért azzal, hogy az Eladó szabadon használhatja azokat az ötleteket, koncepciókat, know-how-t vagy technikákat, amelyeket a Weboldalon keresztül ismertetett.

13. KERESKEDELMI ÉRTESÍTÉSEK

A Felhasználó/ Ügyfél /Vásárló bármikor leiratkozhat az üzemeltetõ Kereskedelmi Értesítéseirõl az alábbi módokon:

-         a Kereskedelmi Értesítésben leiratkozási linkre kattintva;

-         vagy e-mail útján kapcsolatba lépve az Eladóval.

14. HOZZÁSZÓLÁS 

A hozzászólás írásával a felhasználó elfogadja az alábbi moderációs alapelveket, és a hozzászólás megírásakor ezeket betartja:

  • a Felhasználó kizárólag a Termék leírásával, annak használatával kapcsolatos információkat oszthat meg. Konkrét Megrendelés teljesítésével, kedvezményes ajánlatokkal összefüggõ információk megosztása tilos;
  • a hozzászólás megfogalmazása kizárólag magyar nyelven történhet, kivételt képeznek ez alól azon technikai jellegû idegen nyelvû kifejezések, illetve szakszavak, amelyek használata a köznyelvben elterjedt;
  • tilos a gyûlöletkeltésre, megfélemlítésre alkalmas kifejezések használata, valamint az ilyen témájú weboldalakra mutató linkek és hivatkozások megosztása;
  • a Felhasználó köteles az arra vonatkozó, megfelelõ kategóriába feltölteni hozzászólását;
  • a Felhasználó felel azért, hogy az általa közzétett információ valós, helyes, nem tartalmaz megtévesztõ információkat, és nem sérti mások jogait;
  • a tilos reklámot, hirdetést, az Eladó tevékenységével megegyezõ weboldalak, cégek elérhetõségét, valamint személyes adatokat közzétenni;
  • a hozzászólás a Felhasználó/Ügyfél/Vevõ tájékoztatására szolgál, az Eladóval történõ kommunikációra nem használható.

A fenti moderálási alapelvek megsértése esetén az Eladó jogosult a Felhasználó értékelését részben vagy egészben törölni.

15. ALKALMAZANDÓ JOG, PANASZKEZELÉS, JOGÉRVÉNYESÍTÉS

Jelen Szerzõdés vonatkozásában a magyar jog az irányadó.

A Vevõ panaszának elutasítása esetén a fogyasztóvédelemrõl szóló 1997. évi CLV. törvényrendelkezéseinek megfelelõen a Budapesti Békéltetõ Testület eljárását kezdeményezheti fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Amennyiben a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül. Az egyszerûbb és a gyorsabb ügyintézés érdekében javasolt a Budapesti Békéltetõ Testület megjelölése eljáró hatóságként.

A Budapesti Békéltetõ Testület elérhetõségei: http://bekeltet.hu/ ; 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.; e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, Fax: 06 (1) 488 21 86, Telefon: 06 (1) 488 21 31.

Fogyasztói panaszügyintézés írásban ill. telefonon történik, az info@alaxo.hu email címen, valamint a Szolgáltató székhelyén mûködõ ügyfélszolgálaton a  + 36 1 323 3024-es telefonszámon. Regisztrált felhasználó a webáruház “Reklamáció” menüpontján keresztül elérhetõ bejelentõ ûrlap kitöltésével is beküldheti a panaszát.

Amennyiben személyesen kíván panaszt tenni, úgy az alábbi linken található Mannavita telephely címen teheti meg:

2030 Érd, Diósdi út 40.

A panaszról felvett jegyzõkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

    1.      a fogyasztó neve, lakcíme,

    2.      a panasz elõterjesztésének helye, ideje, módja,

    3.      a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

    4.      a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

    5.      a jegyzõkönyvet felvevõ személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

    6.      a jegyzõkönyv felvételének helye, ideje,

    7.      telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Az eladó a panaszról felvett jegyzõkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megõrizni, és azt az ellenõrzõ hatóságoknak kérésükre bemutatni.

Az írásbeli panaszt eladó a beérkezést követõen harminc napon belül megvizsgálja, amelyre köteles írásbeli érdemi, indokolt választ adni és intézkedni annak közlése iránt.

A panasz elutasítása esetén az eladó köteles tájékoztatást adni arról, hogy a fogyasztó mely hatóság vagy békéltetõ testület eljárását kezdeményezheti, a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltetõ testület székhelyének, telefonos és internetes elérhetõségének, valamint levelezési címének feltüntetésével.

Amennyiben az eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendezõdik, a fogyasztó az alábbi jogérvényesítésre jogosult:

    1.      Panasztétel a fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál. A fogyasztóvédelmi elsõfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

    2.      Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság elõtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a weboldala Általános Szerzõdési Feltételek rendelkezéseit frissítse, illetve idõközönként módosítsa, hogy az tükrözze a weboldal mûködési módját és feltételeit, vagy a jogszabályi környezet változását. Ilyen esetekben az Általános Szerzõdési Feltételek módosított változata jelenik meg az oldalon. Az Általános Szerzõdési Feltételek tartalmát érdemes idõrõl-idõre figyelni a Weboldalon. Az Általános Szerzõdési Feltételek ellen, azok Weboldalon történõ közzétételét követõen, a felhasználó/ügyfél/vevõ tiltakozhat.

16. VIS MAIOR

E fogalom alatt értendõ minden olyan ok, eset, körülmény, amely elõre nem látható, nem ellenõrizhetõ, és/vagy olyan, az eladót érintõ, de tõle független ok, amelynek felmerülése lehetetlenné teszi az eladó számára a jelen ÁSZF-ben vállalt kötelezettségek teljesítését.

A felek egyike sem vonható felelõsségre a szerzõdéses kötelezettségek nem teljesítéséért abban az esetben, amennyiben azt részben vagy egészben Vis Maior eredményezi.

Amennyiben a Vis Maior annak felmerülésétõl számított 15 (tizenöt) napon belül nem szûnik meg, bármely fél – a másik fél egyidejû értesítése mellett – megszüntetheti a szerzõdést, anélkül, hogy a másik fél kártérítési igénnyel léphetne fel.

17. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

A https://www.alaxo.com weboldal magára nézve kötelezõnek tekinti a Magyar Reklámszövetség és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének etikai kódexét.

Eladó kijelenti, hogy a webáruház biztonsági foka megfelelõ, használata nem jelent kockázatot, azonban javasolt megtenni az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.

A Webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részérõl az internet technikai és mûszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetõségek elfogadását. A Társaság nem felelõs semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Tárhelyet biztosító szolgáltató: Mediacenter Hungary kft., 6001 Kecskemét, Pf. 588., Adószám: 13922546-2-03, Telefon: 06 76 575 023, e-mail cím: mediacenter@mediacenter.hu.

A dokumentum utolsó frissítésének idõpontja: 2019.10.01.